Jmenuji se Paul Kostabi a jsem americký výtvarný umělec. Narodil jsem se ve Whittier v Kalifornii. Hlavně maluji, ale věnuji se i sochařině, tiskům a serigrafiím. Již nějakou dobu pracuji i se sklem, ocelí a dalšími materiály. Žiji v New Yorku a mám dva ateliéry – tvořím především v East Village v New York City, ale mnohem větší ateliér mám ve městě Orangeburg v okresu Rockland, NY. Většinu svého života věnuji umělecké tvorbě. Má díla jsou běžně k vidění v galeriích a muzeích po celém světě již od roku 1984. V průběhu těchto let jsem byl často dotazován, proč se umění věnuji. Najít odpověď je pro mě vlastně velmi obtížné. Zjednodušeně tak musím říct „protože můžu“.
Někdy přemýšlím o své malbě v sezónním smyslu. Přesněji ve smyslu čtyř ročních dob. Mám čtyři odlišné styly, ale všechny se překrývají a stávají jedním. Podobně jako řada umělců a velkých mistrů maluji obličeje, květiny i abstrakní díla. Pak je tu ještě výrazná postava, které říkám „SPRKL“.
Obličeje i květiny, které vytvářím, řadím k figurativnímu expresionismu. Obvykle je maluji na jaře. Mé abstraktní malby pak někdy používám jako pozadí k výše zmíněným. Co se postavy „SPRKL“ týká, ta je jakousi opakující se osobností vytvářenou jednoduchými liniemi, kterou maluji napříč New Yorkem, například v SoHo nebo na budovy a vchody v East Village. On nebo ona jsou zamýšleni jako šťastné postavičky, které přinášejí lidem radost. Tím, že „SPRKL“ vyhrazuji ulicím, jsem si vysloužil nálepku představitele street artu, což je v pořádku. Nevadí mi být nazýván pouličním umělcem.
V rámci čtyřúhleníku stylů (obličeje, květiny, abstrakce a „SPRKL“) mám ještě celou škálu technik, které používám, jakými jsou například práce s bronzem, ocelí, sklem, hlínou, dřevem, sítotiskem nebo giclée. To vše se v mém díle prolíná a dává to i smysl, protože jakmile vidíte postavu v olejomalbě, je snadné ji nebo různé její časti převést do formy foukaného skla nebo hlíny.
Mé dílo je součástí sbírek lidí z celého světa, stejně jako je zastoupeno ve sbírkách institucí jako Guggenheimovo muzeum, Pattersonovo muzeum, New England Museum of Contemporary Art, The Whitney, Nassau County Museum v New Yorku, muzea v Itálii jako například Museo Civico v Teramu nebo Museo d'Arte Contemporanea v Casertě. Také jsem měl tu čest představit svoji práci v muzeu současného umění v Římě (Museo d'Arte Contemporanea di Roma, MACRO), kam jsem přestěhoval celý svůj ateliér a týden pracoval přímo na místě.